Neem contact op met OptiFit Fysiotherapie
Wij staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Heeft u vragen, neem gerust contact met ons op en wij doen ons best om u zo goed mogelijk te helpen.

Onze openingstijden:
Telefonisch te bereiken op:
Telefoon 050-2111900
Whatsapp: 0683959545
E-Mail de praktijk of mail direct een collega:
Info@optifitfysiotherapie.nl
Koen@optifitfysiotherapie.nl
Pascal@optifitfysiotherapie.nl
Julian@optifitfysiotherapie.nl
Zelf online een afspraak inplannen:
Ik wil mijn afspraak online inplannen
Kom bij ons langs
“De Hunze” Lamsoor 2C, 9738AL Groningen
”Oosterparkwijk” Merelstraat 100, 9713VX Groningen
Veelgestelde vragen
Onderstaande vragen krijgen wij regelmatig. Mogelijk staat ook uw antwoord er al bij.
Heeft OptiFit Fysiotherapie contracten met alle zorgverzekeraars?
Ja wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars.
Wanneer u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie, wordt uw rekening rechtstreeks bij de zorgverzekeraar ingediend.
Moet ik naar de huisarts voordat ik bij de fysiotherapeut langs kan komen?
Fysiotherapie is direct toegankelijk (DTF) en u hoeft daardoor niet eerst bij de huisarts langs.
De fysiotherapeut controleert eerst middels een screening of u op de juiste plek bent.
Wanneer de fysio het niet vertrouwt, dan neemt deze contact op met de huisarts of behandelend specialist.
Wordt mijn behandeling bij OptiFit fysiotherapie vergoed?
Wanneer u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie en u de behandelingen nog niet gebruikt heeft, dan worden uw behandelingen vergoed.
U kunt zelf contact opnemen met uw zorgverzekeraar om erachter te komen hoeveel zittingen u nog over heeft.
De fysiotherapeut kan wel inzien welk pakket u heeft, wanneer u toegevoegd bent aan het systeem.
Moet ik mijn eigen risico betalen?
Voor reguliere fysiotherapie hoeft u geen eigen risico te betalen mits u voor een chronische code komt (bijvoorbeeld na een operatie).
Na een operatie is vaak uw eigen risico al opgebruikt door het ziekenhuis. Het kan zo zijn dat wanneer de operatie in december heeft plaats gevonden en de behandeling van de therapeut in het nieuwe jaar, dat dan eerst het eigen risico aangesproken wordt (aangezien het eigen risico in het nieuwe jaar weer opnieuw start).
Meer uitleg over chronische codes, leest u bij het volgende kopje: Fysiotherapie bij een chronische code.
Fysiotherapie bij een chronische code
Voor het declareren op een chronische code heeft de fysiotherapeut een verwijsbrief van een arts of specialist nodig.
Daarnaast gelden er nog een aantal voorwaarden voordat er uit het basis pakket gedeclareerd kan worden. Deze voorwaarden vindt u op de volgende pagina Tarieven
Wanneer krijg ik een particuliere rekening?
Aan het eind van de maand versturen wij de declaratie voor uw behandeling/ consult. Rondom de eerste week van de eerstvolgende maand zullen wij u de rekening (wanneer u niet verzekerd bent voor fysiotherapie) via de mail opsturen en anders via de post.
Bent u bijvoorbeeld op 1 maart in behandeling geweest dan kan het zijn dat de rekening pas in de 2e week van april binnen komt.
Overige vragen?
Voor overige vragen kunt u het onderstaand contact formulier invullen.
Bij OptiFit Fysiotherapie doen ons best om u zo spoedig mogelijk te beantwoorden.